Popis a technická specifikace lodi: 

     Plachetnice La Grace je věrnou replikou brigy z druhé poloviny 18. století. Josef Dvorský a Daniel Rosecký ji za pomoci stovek dobrovolníků postavili podle plánů, které v roce 1768 v knize "Architectura navalis mercatoria" vydal švédský admirál Fredrik Henrik af Chapman. Jde pravděpodobně o největšího lodního konstruktéra všech dob, který položil základ moderní stavbě lodí podle přesných plánů. Dávno před Fordem zavedl "pásovou" stavbu lodí z předem připravených dílů a díky tomu desetinásobně zkrátil dobu jejich stavby. Podle jeho plánů bylo postaveno mnoho válečných i obchodní lodí. Z jeho plánů vychází všechny věrné konstrukce replik historických plachetnic z 15. - 18. století.

     Brigy byly nejobvyklejším typem obchodních lodí té doby, protože nevyžadovaly velkou posádku. Pro svou rychlost a manévrovatelnost je používalo i válečné námořnictvo jako kurýrní lodě, pro boj s piráty a pro špionáž.

      Ačkoliv je La Grace koncipovaná tak, aby ani admirál Nelson na první pohled nepostřehl nějakou historickou nesrovnalost, uvnitř je vybavena veškerou moderní elektronikou, bezpečnostními systémy a zařízením, které jí umožní bezpečnou plavbu a posádce příjemně strávené okamžiky odpočinku nebo výuky.

Technická specifikace lodi:

  • Maximální délka trupu (registrační délka lodi): 23,95 m
  • Maximální délka včetně pohyblivé čelení čnělky (je možno ji zkrátit): 32,43 m
  • Šířka: 6,4 m
  • Ponor: 2,86 m
  • Výtlak: 120 t
  • Plocha plachet: 400 m2
  • Výška stěžňů nad hladinou: 25.5 m
  • Motor MAN D 2866 TE 230 HP
  • Nádrže na naftu: 4 t
  • Nádrže na vodu: 6 t
  • Oblast povolené plavby: A - bez omezení
  • max. posádka: 38 osob
  • max. počet hostů: 12 osob